maandag 24 februari 2014

Quiche caprese

Het was een echt Italiaans weekend wat eten betreft want na de heerlijke soep van zaterdag heb ik zondag een quiche gemaakt met tomaat, mozzarella en basilicum. Het recept is van Allerhande maar ik heb het een beetje aangepast omdat ik de taart graag in een quichevorm wilde maken en die is een stuk lager. Als je de taart in een springvorm wil maken raad ik je aan om ook even het orginele recept erbij te pakken, je vind het hier.



Dit is mijn versie van deze heerlijke quiche!


Wat heb je nodig?

- 6 plakjes hartige taartdeeg
- 2 eetlepels paneermeel
- 1 bakje cherrytomaten
- 4 eieren
- 1 bekertje crème fraîche van 125 ml.
- 100 gram geraspte kaas
- 1 bol mozzarella
- 1 bakje verse basilicumblaadjes
- peper & zout
- quichevorm of een springvorm van 24-26 cm. doorsnede


Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht) en vet de quichevorm in. Bekleed de vorm met het bladerdeeg en prik met een vork gaatjes in de deegbodem, bestrooi met een dun laagje paneermeel.

Was en halveer de cherrytomaten en verdeel ze over de quichebodem. Klop de eieren los met de crème fraîche. Schep de fijngesneden basilicum en de geraspte kaas erdoor en breng op smaak met voldoende peper & zout zodat de quiche niet te flauw word. Verdeel het eiermengsel over de tomaten. Scheur de mozzarella in stukken en verdeel over de quiche.


Bak de quiche in het midden van de oven in 35-45 minuten goudbruin en gaar. Zelf heb ik de quiche na 30 minuten afgedekt met aluminiumfolie (de matte zijde boven) omdat hij anders te donker werd maar je kunt hem ook wat lager in de oven zetten en/of de temperatuur wat verlagen.


Het is ook lekker om er nog een gesnipperde ui aan toe te voegen, verdeel deze dan samen met de tomaatjes over de deegbodem. Met een frisse salade erbij hebben wij hier een goede vegetarische maaltijd aan :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten