zaterdag 19 april 2014

Rode bieten smoothie

Een tijdje terug kocht ik een pakje Beetle Juice in de supermarkt, een sapje met o.a rode biet en wortel erin. Ik vond dat verrassend lekker maar toen ik nogmaals zo'n pakje wilde kopen bleek helaas dat het (in die supermarkt) om een tijdelijk product ging. Dan maar zelf proberen om een soortgelijk drankje te maken dacht ik ;)

Ik heb een aantal van de ingrediënten gebruikt die ook in het pakje sap zaten en daar een smoothie van gemaakt, tussendoor proefde ik steeds even. Ik had ook worteltjes klaarliggen maar die heb ik er niet in gedaan, deze combinatie van de biet met het fruit was naar mijn smaak al goed. De rode biet gaf de smoothie een prachtige kleur en de smaak was lekker fris en luchtig :)



Wat heb je nodig?

Voor 1 groot glas:

- 1 gekookte rode biet
- 1 groene appel
- 1 sinaasappel
- 1 eetlepel citroensap
- 1 theelepel honing
- blender

Hoe maak je het?

Pers de sinaasappel uit en doe het sap in de blender. Snij de biet in stukken, schil de appel verwijder het klokhuis en snij hem ook in stukken. Voeg de biet en de appel toe samen met het citroensap en de honing. Even blenden tot een gladde drank en klaar is je gezonde smoothie!


Een eenvoudige variatie op dit recept:

- 1 gekookte rode biet
- 1/2 banaan
- 2 sinaasappels
- 1 eetlepel citroensap

Nog steeds prachtig van kleur, fris en luchtig. En deze is ook gemakkelijk te maken met een staafmixer :)

2 opmerkingen:

  1. Alleen al voor de kleur zou je 'm maken. ;)
    Gekookte rode biet kun je toch zo kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond de kleur ook zo mooi, het was bijna zonde om 'm op te drinken ;)
      Gekookte rode biet kun je idd gewoon kopen.

      Verwijderen