donderdag 12 juni 2014

Aardbeienijs zonder ijsmachine

Ik ging laatst naar het tuincentrum voor wat zomerbloeiers en daar stond buiten een kraam met verse aardbeien. Daar kon ik natuurlijk niet zomaar aan voorbij lopen en met die aardbeien heb ik dit lekkere ijs gemaakt, zonder ijsmachine én met maar 3 ingrediënten!



Wat heb je nodig?

Voor ongeveer 1 liter ijs:

- 1 blikje gecondenseerde melk
- 1 beker slagroom
- 250 gram verse aardbeien (minimaal, meer mag ook)

Hoe maak je het?

Pureer de aardbeien met een staafmixer en klop in een andere kom de slagroom bijna stijf. Meng de gecondenseerde melk door de aardbeienpuree en spatel dit mengsel vervolgens voorzichtig door de slagroom zodat die luchtig blijft. 

Giet het mengsel in een plastic bakje (het is handig om hiervoor zo'n literbakje waar ijs in heeft gezeten te bewaren) en zet dat afgesloten in de vriezer. En nu is het een paar uurtjes wachten geblazen tot het bevroren is ;)

Mijn bolletjes zijn dan misschien niet zo mooi gelukt maar het ijs zelf was wél geslaagd, ik heb mijn bakje zelfs nog een keer bijgevuld terwijl ik geen grote ijseter ben. Wat verse aardbeitjes erbij maakte het ijsje nóg lekkerder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten