zondag 1 juni 2014

Salade met aardbeien en gerookte kip

Gisteren brachten wij een bezoekje aan mijn ouders op hun vakantieadres en bleven daar ook gezellig eten. We aten van de bakplaat en mijn moeder had daar zelf twee heerlijke salades bij gemaakt waaronder deze met aardbeien en gerookte kip. Ik vond die combinatie zo lekker dat ik ter plekke een foto heb gemaakt om het recept hier te kunnen delen :)



Wat heb je nodig?

Voor 4 personen, bijgerecht

- 2 handen gemengde sla
- 2 handjes aardbeien
- 1 gerookte kipfilet
- 1 bakje gepelde walnoten
- halve komkommer
- dressing naar keuze

Hoe maak je het?

Snij de kipfilet in reepjes, de aardbeien doormidden en de komkommer in plakjes. Hak de walnoten grof.

Verdeel de sla over de borden en verdeel daar de aardbeien, kipreepjes en komkommer overheen. Bestrooi de salade met de walnoten en evt. nog wat versgemalen peper.

Besprenkel de salade tenslotte met de dressing en serveer met stokbrood. Samen met een paar lekkere stukjes vlees, door mijn vader gebakken, hebben we echt heerlijk gegeten!



Bedankt voor de fijne dag xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten