dinsdag 9 september 2014

Pannenkoekjes met banaan

Het idee voor dit recept ontstond toen ik in een tijdschrift las dat je gezonde pannenkoekjes kunt bakken door enkel een geprakte banaan te mengen met een ei. Mij lijkt het dan meer naar een omelet smaken en daarom heb ik er nog wat ingrediënten aan toegevoegd. Naar mijn mening zijn dit nog steeds best gezonde pannenkoekjes en zelfs mijn dochter die géén bananen lust vond ze lekker!



Wat heb je nodig?

Voor 8 mini of 4 wat grotere ontbijt pannenkoekjes:

- 1 banaan
- 1 ei
- 50 gram bloem
- 1 theelepel kaneel
- snuf zout
- scheut melk
- staafmixer

Als topping gebruikte ik blauwe bessen en honing


Hoe maak je het?

Doe de banaan samen met het ei in de mengbeker en pureer dit met een staafmixer.

 
Zeef de bloem en voeg dit samen met de kaneel en het zout toe.

 
Meng nu alles met een vork goed door elkaar totdat je een egaal beslag hebt, voeg een scheut melk toe als het beslag te dik is.

 
Bak de pannenkoekjes in een (kleine) koekenpan in een beetje boter gaar en bruin en maak af met een lekkere topping van bijvoorbeeld vers fruit met honing, (agave)stroop of poedersuiker. Omdat het wat meer tijd in "beslag" neemt dan een boterhammetje smeren is dit een leuk én lekker zondagochtend ontbijtje ;)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten