donderdag 2 oktober 2014

Maaltijdsalade met peer en geitenkaas

Van mijn verjaardagsbaksels had ik nog wat peren en geitenkaas over en ik vind het dan altijd leuk om daar weer iets lekkers van te maken. Omdat het heerlijk nazomerweer is heb ik gekozen voor een maaltijdsalade die door het toevoegen van de walnoten toch een herfstachtig tintje heeft. Omdat ik de combinatie van geitenkaas met honing en tijm in de hapjes zo lekker vond heb ik die laten terugkomen in deze salade, wij hebben er van gesmuld :)



Wat heb je nodig?

Voor 2 à 3 personen, hoofdgerecht 

- 1 zakje krieltjes (450 gram)
- 1 zakje rucolamelange (75 gram)
- 1 rijpe peer
- paar schijfjes geitenkaas naturel
- handje gepelde walnoten
- vloeibare honing
- olijfolie
- tijm
- versgemalen peper


Hoe maak je het?

Bak de krieltjes in een koekenpan gaar en goudbruin en laat ze even afkoelen. Schil en snij ondertussen de peer in blokjes en hak de walnoten wat fijner. Meng in een bakje een flinke scheut olijfolie met een klein scheutje honing en een beetje tijm door elkaar.

Meng eerst de sla en de krieltjes goed door elkaar. Verdeel er dan de peer overheen en verkruimel de geitenkaas erboven, schep dit lichtjes door elkaar. Strooi de walnoten over de salade en maal er tenslotte nog wat peper overheen. Serveer de salade met de dressing, lekker met nog wat stokbrood erbij.


Toch liever een andere smaakcombinatie? Bekijk dan ook eens deze maaltijdsalade met krieltjes. Hiervoor gebruikte ik o.a appel en spekjes, kan ook nog prima voor deze tijd van het jaar :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten