zondag 25 januari 2015

Foodblogswap januari - Avocado-banaan-mango smoothie

Voor deze 1e foodblogswap van 2015 mocht ik iets maken van de blog Eten van Eefke en deze aan mij toegewezen blog was voor mij niet helemaal onbekend. Ik herken namelijk veel van mezelf in Eefke's manier van koken en ze is ook om dezelfde rede als ik begonnen met bloggen.

Bij het zien van de prachtige spiraalquiches op haar blog wilde ik die eigenlijk eerst maken maar op het moment drink ik graag smoothies dus een nieuwe smaakcombinatie uitproberen vond ik ook leuk. Bovendien heb ik al lang geen smoothierecept meer geplaatst dus de keuze werd gewijzigd ;)


Ik heb niet veel veranderd aan Eefke's recept, ik heb alleen de basilicumblaadjes vervangen door muntblaadjes en ik gebruikte mangoblokjes uit de diepvries om de smoothie wat kouder te maken. Geen hele uitdagende foodblogswap dus deze keer maar wel een hele gezonde!


Wat heb je nodig?

Voor 1 glas:

- halve avocado
- 1 (kleine) rijpe banaan
- handje mangoblokjes
- scheutje citroensap
- paar muntblaadjes
- 125 ml. water
- blender of staafmixer, laat bij gebruik van een staafmixer diepvriesfruit altijd even een beetje ontdooien om beschadiging van de mesjes te voorkomen ;)



Hoe maak je het?

Snij de banaan in stukjes en lepel het vruchtvlees uit de avocado. Doe dit samen met de mangoblokjes, muntblaadjes, citroensap en het water in de blender en meng tot het een mooie egale drank is geworden. Zelf vind ik een stevige smoothie wel lekker maar als je hem te dik vind kun je nog wat extra water toevoegen.

Schenk de smoothie in een (groot) glas, rietje erin en... genieten! Deze smoothie is door de combinatie van avocado en banaan namelijk lekker zacht en romig van smaak en de muntblaadjes geven hem samen met het vleugje citroen een fris tintje. En die prachtige spiraalquiches dan? Die blijven op mijn "to do" lijstje staan!


Eefke kreeg mijn blog toegewezen om van te koken, een echte ruil dus deze keer. Ik ben benieuwd wat ze gemaakt heeft!

Het is de zachte mosterdsoep geworden met een twist :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten