zondag 25 januari 2015

Gezonde chocoladetruffels met munt

Van de foodblogswap had ik verse muntblaadjes over en ik had al bedacht dat ik die nog wel kon gebruiken voor muntthee toen ik op het doosje zag staan dat ze ook te gebruiken zijn in chocolade. Ik vind het superleuk om met chocolade lekkere dingen te maken en bovendien vind ik chocolade heerlijk in combinatie met munt dus zo kwam ik op het idee voor deze "truffels". Ze zijn niet moeilijk om te maken maar je moet niet bang zijn om je handen vies te maken ;)




Wat heb je nodig?

Voor 10 stuks:

- 100 gram gedroogde dadels
- 50 gram (pure) chocolade
- 15 ml. zonnebloemolie
- 10-15 muntblaadjes
- 1 flinke eetlepel cacaopoeder
- keukenmachine 


Hoe maak je het?

Laat de dadels even wellen in warm water. Was ondertussen de muntblaadjes en breek de chocolade in stukjes. Doe dit alles samen met de zonnebloemolie in de keukenmachine en laat die draaien tot alles goed vermalen is en er een soort deegballetje ontstaat. 


Zet een schaaltje klaar met cacaopoeder. Maak eerst balletjes van het dadelmengsel en rol die daarna door het cacaopoeder, tik het overtollige poeder eraf. Het is het lekkerst om ze nog even op te laten stijven in de koelkast maar dit hoeft niet persé. 


Ik had helaas niet meer dadels in huis maar als je toch bezig bent kun je er eigenlijk beter meteen wat meer maken want deze waren veel te snel weer op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten