vrijdag 30 januari 2015

Goedgevulde broccolisoep

Soep vind ik een van de leukste dingen om te maken omdat je er zoveel kanten mee op kunt. Een van de weinige soepen die ik niet lekker vind is snert maar met het winterse weer van laatst (en nu ook weer) had ik wél zin in iets stevigs. Daarom maakte ik deze broccolisoep waar ik wat extra vulling aan toevoegde want dat kan gemakkelijk bij soep. Alles in de pan, koken, pureren en smullen maar. Daar kan geen soep uit blik of zak tegenop!




Wat heb je nodig?

Voor 4 personen:

- 1 flinke stronk broccoli
- 1 ui
- 1 prei
- 1 flinke aardappel
- 1 liter groentebouillon
- 1 theelepel kerriepoeder
- versgemalen peper
- crème fraîche


Hoe maak je het?

Verdeel de broccoli in roosjes, pel en snipper de ui, snij de prei in ringen en de aardappel in blokjes. Fruit de ui met een beetje boter in de soeppan en voeg hier het kerriepoeder aan toe, roer dit even goed door elkaar. Bak dan de aardappelblokjes en prei kort mee en voeg de broccoliroosjes toe. Giet de bouillon erbij en breng de soep aan de kook.


Laat de broccoli in 15 minuten gaar koken en pureer dan de soep met een staafmixer. Schep de soep in de soepkommen en breng op smaak met een lepeltje crème fraîche, wat versgemalen peper en evt. nog wat bieslook. Lekker met een paar stevige boterhammen erbij!


Ben je meer een liefhebber van bloemkool? Bekijk dan ook eens het recept en de extra tips voor bloemkoolsoep!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten