zaterdag 8 augustus 2015

Sinaasappel-mango drinkontbijt

Ik ontbijt meestal met een schaaltje yoghurt met zelfgemaakte granola maar soms vind ik het voor de afwisseling wel eens leuk om iets anders met havermout te maken, zolang het maar geen pap is want dat lust ik écht niet! Een lekker fris drinkontbijt daarentegen gaat er met gemak in en ook het maken daarvan is niet moeilijk. Deze variant met mango vond ik erg lekker en zomers dus deel ik hem graag met jullie nu het er nog mooi weer voor is :)



Wat heb je nodig?

Voor 1 groot glas:

- sap van 2 perssinaasappels
- flinke scheut yoghurt
- flinke lepel havermout

Dit is de basis voor een drinkontbijt, voeg hier nog een stuk fruit naar smaak aan toe. Ik heb deze keer dus een handvol vriesverse mangoblokjes gebruikt en dat maakte mijn drinkontbijt extra fris :)


Hoe maak je het? 

Stop alle ingrediënten in een mengbeker of blender en pureer/blend tot het een egale drank is geworden. Gebruik voor bevroren fruit altijd een blender, zacht fruit kan ook prima met een staafmixer gepureerd worden. Een voedzaam begin van de dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten