dinsdag 1 december 2015

Winterse rode koolsalade

Sinds vorig jaar december ben ik in het bezit van een magimix keukenmachine die ik in het begin vooral gebruikte om te hakken, kneden en allerlei sapjes mee te maken. De laatste tijd begin ik hem ook steeds meer te gebruiken voor het snijden van groenten die ik eerst altijd voorgesneden kocht zoals bijvoorbeeld snijbonen.

Ook het snijden van een harde rode kool is voor mijn krachtpatser een fluitje van een cent en van zo'n kool kun je met gemak twee keer eten, door het snijden neemt het volume namelijk enorm toe. De ene helft sneed ik met de 4 mm snijschijf en die aten we gekookt bij de hachee en van de andere helft maakte ik deze lekkere salade :)


Ik maakte deze salade afgelopen zomer ook al een aantal keer met witte kool i.p.v rode. Om de salade een winters tintje te geven voegde ik er nu wat kaneel aan toe. Tijd om het recept maar eens te delen!


Wat heb je nodig?

Voor 4 personen, bijgerecht

- 1/4 tot 1/2 rode kool
- 1 appel
- handje rozijnen
- scheutje olie (Olys van Carbonell)
- snuf peper & zout
- kaneel naar smaak
- handje walnoten


Hoe maak je het?

Snij de rode kool flinterdun, ik gebruikte hiervoor de 2 mm snijschijf. Breng de kool op smaak met een scheutje olie, een snuf peper & zout en wat kaneel. Schil en snij de appel in blokjes en besprenkel deze met wat citroensap. Meng de appelblokjes samen met de rozijnen door de salade en maak deze af met de walnoten. Het felroze kleurtje kregen mijn appeltjes tijdens het mengen vanzelf :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten