zondag 24 januari 2016

Zelfgemaakte luchtverfrisser met baking soda

Een tijdje geleden maakte ik mijn eigen natuurlijke hoestsiroop en dat vond ik toen zo leuk om te doen dat ik wat vaker van dat soort dingen wil gaan maken want net als bij het zelf klaarmaken van je eten is dit vaak veel gemakkelijker dan je denkt. Deze keer is het een natuurlijk huishoudelijk product geworden dat er ook nog eens best leuk uitziet... tenminste... voor een huishoudelijk product dan hè ;)



Wat heb je nodig?

- 50 gram baking soda 
- 10 druppels etherische olie, geur naar wens (ik gebruikte lavendel)
- glazen potje met deksel
- een spijker en hamer


Hoe ga je te werk?

Maak met behulp van de spijker en hamer gaatjes in de deksel van het potje. Doe de baking soda in het potje en druppel hier de olie op, even door elkaar schudden en klaar! Ik heb het potje op het toilet staan en schud regelmatig even zodat de lavendelgeur weer vrijkomt en als de geur helemaal weg is voeg ik wat druppels toe ;)

Ik vind dit naast dat het natuurlijker is ook een goede manier van hergebruiken, het potje komt zo tenslotte niet meteen in de glasbak terecht. Je kunt het eventueel nog verder opleuken met bijvoorbeeld een mooi stukje lint of touw, de sticker(s) kocht ik een tijdje terug bij de Hema.



Baking soda is een natuurproduct en word zowel gebruikt voor het laten rijzen van deeg als in het huishouden en zelfs voor persoonlijke verzorging. Het schijnt dat je het voor wel 1001 toepassingen kunt gebruiken dus daar ga ik me nog eens verder in verdiepen!

Baking soda (ook wel zuiveringszout genoemd) is o.a te koop bij de grotere (Jumbo) supermarkten en natuurwinkels. Het idee om er een luchtverfrisser mee te maken vond ik op Pinterest ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten