zondag 6 maart 2016

Caprese bootjes

I love Pinterest want dit heerlijke recept voor gevulde courgettes vond ik via deze inspirerende site. De eerste keer dat ik ze maakte had ik alleen maar naar de foto gekeken en niet doorgeklikt naar het recept met als gevolg dat de mozzarella na het bakken in de ovenschaal zat i.p.v in de courgettes. Deze keer dus eerst maar even wat beter gekeken, het daarna verder op mijn manier gedaan met alles bij elkaar een veel mooier eindresultaat :)



Wat heb je nodig?

Voor 4 personen, bijgerecht

- 2 courgettes
- half bakje kleine (tros)tomaatjes 
- 1 bol mozzarella
- scheut olijfolie
- peper, zout & basilicum


Hoe maak je het?

Was de courgettes en snij ze de in de lengte doormidden, schraap met een lepeltje de zachte binnenkant eruit. Meng in een bakje wat olijfolie met peper & zout en smeer dit met een kwastje over de courgettehelften. Stop dan eerst de gehalveerde tomaatjes in de courgettes en stop daar de in stukjes gescheurde mozzarella goed tussen, verwarm intussen de oven voor op 200 graden (hetelucht).


Bestrooi de gevulde courgettes met basilicum, nog een beetje extra peper & zout en eventueel wat paneermeel voor een beetje crunch. Zet de "bootjes" 25 minuten in de oven tot de courgettes zacht zijn geworden en de mozzarella begint te verkleuren. Op de foto's zie je maar 3 helften, de 4e heb ik later apart moeten bakken want deze paste niet meer in de ovenschaal.


Wij aten hier het best bekeken recept van dit moment bij namelijk gebakken aardappeltjes uit de airfryer met Italiaanse kruiden, deze mix ik ook altijd zelf door elkaar en dat recept vind je hier. Omdat de courgettes groot genoeg waren en ook best goed vullen hebben we er verder geen vlees bij gegeten, dit laat ik 1 x per week bewust achterwege. Ook probeer ik op de overige dagen zoveel mogelijk onbewerkt, scharrel en/of biologisch vlees te kopen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten