dinsdag 15 november 2016

Hasselback aardappelen uit de airfryer

Vorig jaar november maakte ik voor het eerst hasselback aardappelen, voor de receptenruil van die maand, en ondanks dat ik er heel erg mijn best op deed viel de smaak een beetje tegen. Dat lag niet aan het recept maar aan de te grote en niet goed gaar te krijgen aardappelen die ik toen gebruikte.

Daarom wilde ik ze graag opnieuw maken en dat deed ik met de airfryer, dat ging een stuk makkelijker en sneller. Omdat ik ze er nog steeds zo feestelijk uit vind zien legde ik er alvast een toepasselijk servetje bij want dit bijgerecht zou de komende kerstdagen zomaar eens bij ons op tafel kunnen komen :)



Voor deze nieuwe poging ben ik weer uitgegaan van het recept van de foodblogswap (klik hier) en voor de temperatuur en baktijd spiekte ik even op Anja's foodblog. Ik gebruikte nu kleinere en vrij vastkokende aardappelen (Bildtstar) en dat ging perfect, het voorkoken heb ik overgeslagen.

Wel heb ik de aardappelen op dezelfde manier gekruid en daarna in een voorverwarmde airfryer op 200 graden gebakken, deze keer waren ze na 30 minuten al helemaal gaar. Mocht dit nog niet het geval zijn dan verleng je de baktijd steeds met 5 minuten.

Ik heb de aardappelen halverwege de baktijd nog een keer dun besmeerd met olijfolie en nu smaakten ze wel zoals het hoort, zacht van binnen met een krokant korstje van buiten. Omdat Bildtstars een rode schil hebben zien ze er wel wat donkerder uit ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten