woensdag 4 januari 2017

Creatief met een oude springvorm

Allereerst de beste wensen voor 2017!! Persoonlijk heb ik met een beetje pijn in m'n hart afscheid genomen van 2016 want het was een leuk jaar waarin we o.a een groenere weg in zijn geslagen. Iets wat mij veel voldoening geeft en waar ik ook al veel van heb geleerd, zoals bijvoorbeeld bewuster met spullen en afval omgaan...

Ook de kerstdagen hebben we bewust eenvoudig gehouden, door geen nieuwe kerstspulletjes te kopen en zo normaal mogelijk boodschappen te doen. Natuurlijk hebben we wel lekker gegeten en lagen er kadootjes onder de boom maar deze waren vooral in de vorm van een leuk uitje, iets lekkers of iets nuttigs. Zo kreeg ik van mijn ouders een nieuwe springvorm, en de oude? Die heeft een tweede leven gekregen!


Door slijtagesporen aan de binnenkant vond ik 'm namelijk niet meer zo geschikt om in te bakken maar hij was eigenlijk ook nog te goed om zomaar weg te doen. Toen herinnerde ik me dat ik op Pinterest eens een plaatje had bewaard van bloembollen in een oude bakvorm en ik besloot om 'm daar voor te gaan hergebruiken na het opruimen van de kerstspullen. Ik vind het een gezellig plantenbakje geworden, alvast een beetje lente in huis :)


Vind je dit nou ook een leuk idee maar heb je hiervoor geen geschikte oude spring/bakvorm in huis? Neem dan eens een kijkje in de kringloopwinkel, daar liggen ze vaak voor een prikkie in verschillende soorten en maten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten