vrijdag 3 februari 2017

Kabeljauw met geroosterde groenten

Kijken wat ik allemaal nog in huis heb en daar iets lekkers mee maken vind ik superleuk om te doen, vooral als het dan ook nog eens goed uitpakt. Zo kwam ik ook tot dit visrecept wat er ook nog eens mooi uit zag, een beetje feestelijk zelfs. Gelukkig is het al weer wat langer licht zodat ik er een foto van kon maken en het recept kan delen :)



Wat heb je nodig?

Voor 4 personen:

- 4 kabeljauwfilets uit de diepvries (of koolvisfilets)
- 1 rode (punt)paprika
- 2 bosuien
- 1 tros mini tomaatjes
- olijfolie
- peper, zout en tijm (of andere kruiden naar smaak)


Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 200 graden. Bestrooi de bevroren visjes aan beide kanten met wat peper & (zee)zout en leg ze in een ovenschaal. Snij de paprika en bosuien in stukjes en verdeel deze over en rondom de vis. Besprenkel alles met wat olijfolie en bestrooi met tijm naar smaak. 

Zet de ovenschaal eerst 10 minuten in de oven en leg dan de tros tomaatjes erop. Zet de schaal nog 15 minuten terug in de oven (tot de kabeljauw gaar is en de groenten beginnen te roosteren). Wij aten er gebakken aardappeltjes bij, boontjes en zelfgemaakte appelmoes.

Feestmaaltje dus! Een partje citroen erbij om uit te knijpen zou het echter helemaal afgemaakt hebben maar dat had ik helaas niet in huis ;)


Tip: Kijk ook even naar de bereidingstijd op de verpakking van de vis en let bij het kopen op het MSC logo, dan is je visje duurzaam gevangen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten