donderdag 11 mei 2017

Komkommer-bleekselderij-mango salade en nog meer lekkers

Vorig jaar at ik in een restaurant komkommer-mango salade met een soort van yoghurtsausje wat ik een erg lekkere combinatie vond. Daarom wilde ik het zelf ook eens maken, om er een beetje mijn eigen draai aan te geven voegde ik er bleekselderij aan toe en dat pakte goed uit. Voor herhaling vatbaar dus :)



Wat heb je nodig?

Voor 2 personen, bijgerecht

- halve komkommer
- 2 stengels bleekselderij
- ongeveer 1/4 mango

- 2 eetlepels yoghurt
- 1 eetlepel mayonaise
- kruiden naar smaak


Hoe maak je het?

Snij de komkommer, bleekselderij en mango in stukjes en meng deze door elkaar.

Maak een sausje van de yoghurt, mayonaise en kruiden naar smaak. Ik gebruikte fines herbes (een mix van o.a gedroogde ui, bieslook en peterselie die ik kocht in Frankrijk) maar je kunt bijvoorbeeld ook dille met een snufje peper & zout gebruiken.

Meng het sausje goed door de salade en laat deze nog even staan zodat de smaken kunnen intrekken.


De overgebleven bleekselderij kun je het best in de koelkast bewaren en bijvoorbeeld gebruiken voor deze heldere bleekselderijsoep.



Ik denk dat de salade het ook erg goed zal doen bij de BBQ, tenminste wij vinden salades met fruit daar altijd erg lekker bij. Daarom heb ik nog een aantal varianten op een rijtje gezet:




Laat de zomer maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen