woensdag 3 mei 2017

La France

Op een paar dagen Parijs na waren wij nog nooit in Frankrijk op vakantie geweest... tot vorige week! We brachten de meivakantie door in Normandië omdat dat voor ieder van ons wel iets te bieden heeft. In deze blogpost laat ik graag een klein stukje zien van onze vakantie die dan ook erg geslaagd was :)

Giverny

In het Noordelijke deel van Normandië bezochten we o.a de kliffen van Étretat, het D-Day strand Omaha beach en het vissersdorpje Barfleur...


... en in het zuidelijke deel het Christian Dior museum en de Mont St-Michel. Op de terugreis deden we ook nog het schilderachtige Giverny aan.



Ons vakantiehuis lag aan zee waar we ook heerlijk konden wandelen en al deze activiteiten maakten natuurlijk hongerig! De keuken was van alle gemakken voorzien dus koken heb ik zelf gedaan, niet al te ingewikkeld maar gewoon lekker en ook nog best gezond. Voor het gemak had ik voor de eerste avond een zak pastasaus meegenomen, wat is dat zout zeg als je dat niet meer gewend bent!

De overige boodschappen deden we o.a bij de Intermarché waar we wel even zoet waren (want groot en onbekend dus je zoekt je suf)... 


... en hier maakte ik van de overgebleven pasta een lunchsalade met tonijn. Vers brood en wat olijfjes erbij, simpel maar lekker! 



Ook voor thuis nam ik nog wat lekkere dingetjes mee zoals olijfolie met basilicum en verschillende potjes kruiden. Zo kan ik tijdens het koken nog lekker lang nagenieten van 'La France'!!


Weer thuis




Barfleur



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen